עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס דר' ניר ארדינסט

עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס דר' ניר ארדינסט

עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס דר' ניר ארדינסט

עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) הינם סוג של עדשות מגע לתיקון קרטוקונוס. עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) נפוצות ביותר לתיקון קרטוקונוס כאשר עדשות מגע קשות קטנות יותר לקרטוקונוס לא צלחו.

עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס – הקדמה

עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס במרכז לקרטוקונוס דר' ניר ארדינסט הן קבוצה או משפחה של עדשות מגע קשות מיוחדות לקרניות מעוותות ולקרטוקונוס בפרט. המאפיין העיקרי של העדשות האלו שהן במעט יותר קטנות מקוטר הקרנית האנושית ולמעשה עדשות אלו מכסים כמעט את כל הקרנית.

מקור השם של עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal)

קבוצה של עדשות אלו נקראים עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) כיוון שהן נמצאים בין הלימבוס (גובלת או קצה הקרנית). עדשות אלו מהוות תיקון מצוין לקרטוקונוס ועלותן יחסית נמוכה.

קוטר של עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס

עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) הן במעט יותר גדולות מעדשות מגע רגילות ומעט קטנות מעדשות קורניו סקלרליות. עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס משתנות בקוטרן אך לרוב הן לא עוברות את ה12 מ"מ כאשר קרנית ממוצעת הינה בערך חצי מ"מ יותר. רוב החברות מספקות קטרים של עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס בין 10 מ"מ ל 11.5 מ"מ (משתנה בהתאם לבסיס הקימור).

למי עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) מתאימות?

עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) מתאימות למקרים של:

-כל עיוות בקרנית שעדשות מגע קורניאליות (עדשות מגע קטנות) לא הצליחו לתקן

-כל מחלת או דיסטרופיה בקרנית שעדשות מגע קורניאליות (עדשות מגע קטנות) לא הצליחו לתקן

-קרטוקונוס עם קונוס גדול (שעדשות מגע קורניאליות לא היו עם מירכוז טוב)

-קרטוקונוס עם קונוס נמוך ביותר (שעדשות מגע קורניאליות לא היו עם כיסוי ומירכוז טוב)

-עיוות קרנית מסוג פלוסיד או PMD

– לאחר POST GRAFT

– לאחר ניתוחי תשבורת ובעיק ניתוח תשובת מסוג LASIK

-קרטוקנוס חמור או גלובוס קרטוקונוס

עיצובים של עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס

עיצובים שונים כוללים חומרי גלם עם מעבר חמצן גבוה כאשר סמינוס גבוהים ניתן לבצע חירור של העדשות למנוע נזקי היפוקסיה בקרנית ההיקפית.

התאמה של עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס

יש מספר כללים להתאמה של עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרניות מעוותות:

-יש להעריך את ההתאמה מייד אחרי המצמוץ כאשר עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) ממורכזת כהלכה

-באופן כללי, יש להתאים עם מגע קל מאוד במרכז

-יש להתאים את עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) עם מרווח קל ביותר בחלק האמצעי של הקרנית ובחלק של היקף האמצעי הקרנית קלירנס קל עד בינוני

-יש לציין כי בעיוותי קרנית גבוהים כמו קרטוקונוס גלובוס או פלוסיד לא ניתן למנוע מגע קל בעדשות מגע בין גובלת (intra-limbal)

-להתאמת עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לאחר ניתוח תשבורת מסוג LASIK יש להתאים עם POOLING מרכזי של עד 0.3 מ"מ

-התנועה בעדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) תהיה גדולה יותר מאשר בעדשות מגע קשות רגילות או עדשות מגע קשות לקרטוקונוס שאינן בין גובלת (intra-limbal)

-להתאמת לאחר שתל יש להתאים עם POOLING מרכזי של עד 0.3 מ"מ בשתל שטוח, בשתל קרנית יותר קמור יש לבצע התאמת של אליימנט בעדשות מגע בין גובלת (intra-limbal).

 

סוגים של עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס

עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) לקרטוקונוס נפוצות מאוד. קיימות ב3 חברות מסחריות ועוד ב 5 חברות לעדשות מגע שמייצרות עדשות מגע בין גובלת (intra-limbal) בייצור עצמי. 3 חברות מסחריות נפוצות של דשות מגע בין גובלת לרבות עדשת מגע Dyna intra-limbal עם קוטר סטנדרטי של 11.2 מ"מ, עדשת מגע Rose K2 IC גם עם קוטר סטנדרטי של 11.2 מ"מ ועדשות KBA Keratoconus Bi-Aspheric עם קוטר סטנדרטי של 10.2 מילימטר.

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום הקרטוקונוס. האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא ו/או לסרוק מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום מכל סוג ו/או סריקה דיגיטלית ו/או הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור מד"ר ניר ארדינסט. ניתן לצטט פיסקה עם מתן קרדיט מלא לד"ר ניר ארדינסט המרכז לקרטוקונוס. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©
5/5 - (3 votes)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן