מיפוי קרנית ועדשות מגע דר' הניה ליכטר ד"ר ניר ארדינסט

מיפוי קרנית או טופוגרפיה של הקרנית מהווה כלי בעל חשיבות עליונה ואט אט תופס חלק בלתי נפרד מהקליניקה במרפאות קרנית, מעקב אחר קרטוקונוס ואף בהתאמות עדשות מגע. מיפוי קרנית הינו כלי עזר יעיל באבחון מצבים עיניים שונים, וחשיבותו רבה לא רק באבחנה אלא גם במהלך המעקב והטיפול.
במאמר זה נדון במקרים השכיחים המופנים למיפוי קרנית לרבות איתור, ביקורות ומעקב אחר מחלת הקרטוקונוס. כמו כן מיפוי קרנית יעיל למעקב לנבדקים לפני ואחרי ניתוחים.

מיפוי קרנית ועדשות מגע דר' הניה ליכטר ד"ר ניר ארדינסט

מיפוי קרנית ועדשות מגע דר' הניה ליכטר ד"ר ניר ארדינסט

מתוך המאמר על "קרטוקונוס ועדשות מגע":

קרטוקונוס הינה מחלת קרנית המתבטאת בבלט והידקקות של הקרנית והפיכתה לצורת קונוס. העיוות בקרנית גורם להידרדרות הראייה.
האבחנה הדפיניטיבית  של קרטוקונוס הינה באמצעות טופוגרפיה של הקרנית בה, יחד עם אינדקסים וערכים טופוגרפיים, נראת אסטיגמציה אירגולרית המתבטאת בקמירות של הקרנית קדמית ו/או אחורית בחלקה התחתון.

מתוך המאמר על "מתי יש להסיר את העדשות מגע לפני מיפוי קרנית":

לאחר הרכבת עדשות מגע מכל הסוגים  לוקח שבועות עד חודשים להגיע ליציבות מבחינת רפרקציה קרטומטריה פכימטריה וטופגרפיה. Wilson ועמיתיו הצביעו על כך על כך שהקרנית מגיעה ליציבות במרכיבי עדשות מגע קשות ומרכיבי העדשות המגע הרכות בסוג הרכבה של extended wear – הרכבה ממושכת לאחר 5-6 חודשים.

NG ועמיתיו הראו שלאחר הסרת עדשות מגע רכות ערכי הרפרקציה והקרטומטריה הם הראשונים שמגיעים ליציבות לאחר הסרת העדשות (10 ימים ו 18 ימים בהתאמה) בעוד ערכי הטופוגרפיה של הקרנית והפכימטריה הינם האחרונים שמגיעים ליציבות (28 ימים ו 35 ימים בהתאמה).

מסקנות הסקר הצביעו כי יש להסיר עדשות מגע רכות ועדשות מגע קשות שלושה ימים ושבועיים לפחות בהתאמה לפני מועד מיפוי הקרנית מאת דר' הניה ליכטר דר' ניר ארדינסט

מסקנות הסקר הצביעו כי יש להסיר עדשות מגע רכות ועדשות מגע קשות שלושה ימים ושבועיים לפחות בהתאמה לפני מועד מיפוי הקרנית מאת דר' הניה ליכטר דר' ניר ארדינסט

התשובה הנכונה לשאלה מתי יש להסיר עדשות מגע לפני ניתוחים רפרקטיבים ולפני ביצוע מיפוי קרנית

הינה כשהקרנית מגיעה ליציבות. התשובה השכיחה לאותה שאלה היא שבוע לפני, כשמדובר בעדשות רכות, ושבועיים לפני כשמדובר בעדשות קשות, טוריות והרכבה ממושכת. התשובה המציאותית  מתי יש להסיר עדשות מגע לפני ביצוע מיפוי קרנית נבדקה בסקר טלפוני ואינטרנטי מקצועי שערכנו במרכזים השונים בארץ. מסקנות הסקר הצביעו כי יש להסיר עדשות מגע רכות ועדשות מגע קשות שלושה ימים ושבועיים לפחות בהתאמה לפני מועד מיפוי הקרנית. במקרים בהם יש חשד להשפעת עדשות המגע על תוצאות המיפוי יש לחזור על הבדיקה תוך כדי הימנעות מהרכבת עדשות מגע לתקופות ארוכות יותר.

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום הקרטוקונוס. האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא ו/או לסרוק מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום מכל סוג ו/או סריקה דיגיטלית ו/או הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור מד"ר ניר ארדינסט. ניתן לצטט פיסקה עם מתן קרדיט מלא לד"ר ניר ארדינסט המרכז לקרטוקונוס. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©

 

5/5 - (39 votes)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן