גודל עדשת מגע הסקלרלית דר' ניר ארדינסט

גודל עדשת מגע הסקלרלית דר' ניר ארדינסט

גודל עדשת מגע הסקלרלית דר' ניר ארדינסט

גודל עדשת המגע הסקלרלית חשוב ביותר וקובע למעשה את סוג העדשה. כאשר מתייחסים לגודל הכוונה לקוטר עדשת המגע הסקלרלית.

סוג עדשת המגע הסקלרלית

סוג עדשת המגע הסקלרלית נקבע לפי קוטר העדשה, כל מ"מ בודד או כמה מ"מ תוספת (ושינו עיצוב בהתאם) ישנו את הסוג של עדשת המגע הסקלרליות.
עלייה של 3-4 מ"מ מעדשות מגע קשות תיצור עדשה מגע קורניו-סקלארלית אשר תספק מגע טבעתי עדין מסביב לגובלת.

הגדלת גודל בעדשות מגע הסקלרליות

עדשת מגע חצי סקלרלית-קוטרן גדול ב-2 מ"מ מהעדשות הקורניאו-סקלראליות.
בעדשת מגע חצי סקלרלית קיים מנח ומגע גדול במקצת בהשוואה לעדשה מגע קורניו-סקלארלית. עליית קוטר של עד 3 מ"מ מעדשת מגע חצי סקלרלית תספק עדשת מגע מיני סקלרלית.
עדשת מגע סקלרלית מגיעה בתוספת של עד 6 מ"מ מעדשת מגע מיני סקלרלית .
כל סוג של עדשת מגע סקלרלית תספק מרווח שונה ממשטח העין ואף דינמיקה שונה של שחלוף הדמעות והנוזלים.

קוטרי סוגי עדשות מגע הסקלרליות דר' ניר ארדינסט. עדשת מגע סקלרלית בעלי קוטר של 18 עד 24 מ"מ, עדשת מגע מיני סקלרלית עם קוטר של 15 עד 18 מ"מ, עדשת מגע חצי סקלרלית עם קוטר של 13.6 עד 15 מ"מ ועדשת מגע קורניו סקלרליות בעלת הקוטר הקטן ביותר שנע מ12.9 עד 13.5 מ"מ.

קוטרי סוגי עדשות מגע הסקלרליות דר' ניר ארדינסט. עדשת מגע סקלרלית בעלי קוטר של 18 עד 24 מ"מ, עדשת מגע מיני סקלרלית עם קוטר של 15 עד 18 מ"מ. עדשת מגע חצי סקלרלית עם קוטר של 13.6 עד 15 מ"מ ועדשת מגע קורניו סקלרליות בעלת הקוטר הקטן ביותר שנע מ12.9 עד 13.5 מ"מ. תמונה דר' ניר ארדינסט

 

ההבדלים בין גודל הקוטר בעדשות מגע סקלרליות

עדשות מגע מיני סקלרליות דר' ניר ארדינסט. הקו הכחול בתמונה מתאר את קצוות העדשות המיניסקלרליות

עדשות מגע מיני סקלרליות דר' ניר ארדינסט. הקו הכחול בתמונה מתאר את קצוות העדשות המיניסקלרליות

אנשי המקצוע מניחים לעיתים כי עדשת מגע סקלרלית בעלת קוטר שאינו גדול יחסית תספק התאמה בריאה יותר.
הדעה המועטת אצל אנשי המקצוע היא שרק התאמה בריאה יותר אלא אף טובה ונוחה יותר נוסעת ממראה העדשה.
עדשת סקלרלית בעלת קוטר קטן מזכירה עדשת מגע קשה רגילה ולכו נתפסת בטעות כמאיימת פחות.
הדבר אינו נכון בעליל ועדשות מגע סקלרליות בעלות קוטר נמוך יחסית כדוגמת עדשות מגע קורניו סקלרליות או עדשות מגע חצי סקלרלית.
עדשות אלו עלולות בהתאמה שגויה לגרום ללחץ מכני רב על הגובלת, דבר אשר עלול להסתיים בסיבוך מורכב של ליקוי תאי הגזע בגובלת.

ביצוע ההתאמה של עדשות מגע סקלרליות

יש למדוד היטב את קוטר הקרנית אם בכל זאת ההתאמה תתבצע על סוגי עדשות מגע סקלרליות מסוג קורניו סקלרליות או עדשות מגע חצי סקלרלית.
עדשות מגע מיני סקלרלית (הנחשבת לעדשת מגע סקלרלית פופולארית ביותר) או עדשת מגע סקלרלית מלאה למרות גודלם מספקות את ההתאמה הבטוחה ביותר. לא רק התאמה טובה יותר אלא הבריאה ביותר כל עוד נצמדים למספר כללים שאינם מורכבים בהתאמה והאחזקה של עדשות מגע אלו.

קוטר העדשה משפיע על מנח העדשה על הסקלרה ועל חלוקת המגע של העדשה על גבי הסקלירה. עדשות קטנות יותר לעיתים יותר קשות להתאמה בגלל לחץ מכני גדול על הגובלת. זה מודגם באיור ג' עם עדשה בקוטר 13.6 מ"מ.באיור ב' מודגמת עדשה בקוטר 15.0 מ"מ, ובאיור א' עדשה בקוטר 18.2 מ"מ. דר' ניר אדינסט

קוטר העדשה משפיע על מנח העדשה על הסקלרה ועל חלוקת המגע של העדשה על גבי הסקלרה – דר' ניר ארדינסט. עדשות קטנות יותר לעיתים יותר קשות להתאמה בגלל לחץ מכני גדול על הגובלת. זה מודגם באיור ג' עם עדשה בקוטר 13.6 מ"מ. באיור מודגמת עדשה בקוטר 15.0 מ"מ, ובאיור א' עדשה בקוטר 18.2 מ"מ. איור דר' ניר אדינסט

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום הקרטוקונוס. האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא ו/או לסרוק מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום מכל סוג ו/או סריקה דיגיטלית ו/או הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור מד"ר ניר ארדינסט. ניתן לצטט פיסקה עם מתן קרדיט מלא לד"ר ניר ארדינסט המרכז לקרטוקונוס. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©
5/5 - (3 votes)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן